LBS

Τμήμα Οργάνωσης και Διοίκησης Επιχειρήσεων - Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών

Aρθρο του υποψηφίου διδάκτορα Σ. Βουρλούμη και του καθηγητή Β. Παπαδάκη με τίτλο, “The Pursuit of Power: Coalitions, Coalitional Politics and Strategic Decision Making”,  έγινε δεκτό για παρουσίαση στο Strategic Management Society Conference, το μεγαλύτερο συνέδριο Στρατηγικής παγκόσμια, το οποίο θα διεξαχθεί στο Houston του Texas από 28-31 Οκτωβρίου 2017. Μάλιστα είναι υποψήφιο για best paper του συνεδρίου.
 
Το γράμμα της αποδοχής βρίσκεται εδώ.
 

ESC

Το ESC Rennes School of Business (ένα από τα κορυφαία Grande Ecole της Γαλλίας), στο πλαίσιο της στρατηγικής διεθνοποίησής του, επιλέγει και συνεργάζεται με Πανεπιστήμια και Business schools παγκοσμίως, με σκοπό να πραγματοποιεί ένα μικρό μέρος του εκπαιδευτικού του προγράμματος στο Πανεπιστήμιο που επιλέγει. Για τέταρτη συνεχή χρονιά, θα φιλοξενηθεί από το ΠΜΣ στη Διοίκηση Επιχειρήσεων (MBA) και το Τμήμα Οργάνωσης και Διοίκησης Επιχειρήσεων του ΟΠΑ.  
 
Υλοποιώντας τη συνεργασία, 29 μεταπτυχιακοί φοιτητές του ESC Rennes θα επισκεφθούν το ΟΠΑ και θα διδαχθούν το μάθημα της Διεθνούς Στρατηγικής Διοίκησης (International Strategic Management).    
 
Την πρώτη εβδομάδα το μάθημα θα διδάξουν ο Καθηγητής κ.  Παπαδάκης με τον Επίκ. Καθηγητή κ. Μανωλόπουλο και τη δεύτερη εβδομάδα ο Καθηγητής Oscar Llopis-Corcolles . Τα μαθήματα είναι ευπρόσδεκτοι να παρακολουθήσουν οι φοιτητές του ΜΒΑ.
 
Στο πλαίσιο αυτό, θα διερευνηθούν περαιτέρω ερευνητικές και διδακτικές συνεργασίες του ΠΜΣ στη Διοίκηση Επιχειρήσεων (MBA) και του Τμήματος ΟΔΕ με το ESC Rennes School of Business.
 
 
Οι φαρμακοποιοί ολοκληρώνοντας τις σπουδές τους ξεκινούν την καριέρα τους θεωρώντας ότι διαθέτουν τις απαραίτητες δεξιότητες για να αντιμετωπίσουν αποτελεσματικά κάθε επαγγελματική πρόκληση. Στο νέο τους ξεκίνημα όμως, συχνά διαπιστώνουν ότι θα πρέπει παράλληλα με τις γνώσεις τους στον επιστημονικό τομέα των σπουδών τους, να αναπτύξουν και μια σειρά άλλες δεξιότητες για τις οποίες είναι ελλιπώς προετοιμασμένοι. Για παράδειγμα θα πρέπει να κατανοούν και να ανταποκρίνονται στις ανάγκες ολοένα και πιο απαιτητικών πελατών, να διαπραγματεύονται αποτελεσματικά με αντιπροσώπους επιχειρήσεων με τις οποίες συνεργάζονται, να κατανοούν τις χρηματοοικονομικές επιπτώσεις των αποφάσεών τους, να διαχειρίζονται αποτελεσματικά το ανθρώπινο δυναμικό του φαρμακείου τους, να διαμορφώνουν μια συνεπή στρατηγική για την ανάπτυξη του φαρμακείου τους. Συνοπτικά, οι φαρμακοποιοί για να επιβιώσουν στο μέλλον θα πρέπει να αναπτύξουν επιχειρηματικές, ηγετικές, διοικητικές και στρατηγικές δεξιότητες. Οι ίδιοι αισθάνονται ότι για πολλά από αυτά δεν είναι επαρκώς προετοιμασμένοι και αναγκάζονται να ‘μάθουν πάνω στη δουλειά’, συχνά αυτοσχεδιάζοντας.

jmsJansen, J.J.P., Kostopoulos, K.C., Mihalache, O. and Papalexandris, A. (in press) A Socio-Psychological Perspective on Team Ambidexterity: The Contingency Role of Supportive Leadership Behaviors. Journal of Management Studies

Το άρθρο αυτό εξετάζει κατά πόσο κοινωνικο-ψυχολογικοί παράγοντες, δηλαδή η συνοχή μίας ομάδας (team cohesion) και η αυτοεκτίμηση που διαθέτει (team efficacy), μπορούν να συμβάλλουν ώστε τα μέλη της ομάδας να επιλύσουν τις προκλήσεις που αντιμετωπίζουν κατά τη διαδικασία της μάθησης. Επιπλέον, το άρθρο αυτό εξετάζει κατά πόσο τα ανώτερα στελέχη του οργανισμού διαδραματίζουν σημαντικό ρόλο στη διευκόλυνση της εμφάνισης αμφιδεξιότητας (ambidexterity) σε χαμηλότερα επίπεδα της ιεραρχίας. Πιο συγκεκριμένα, εξετάζεται ένα πολυεπίπεδο ερευνητικό μοντέλο το οποίο προκρίνει ότι η αποτελεσματικότητα των ομάδων στην επίτευξη αμφιδεξιότητας εξαρτάται τόσο από κοινωνικο-ψυχολογικούς παράγοντες της ομάδας όσο και από τις υποστηρικτικές συμπεριφορές της ηγεσίας. Αξιοποιώντας δεδομένα που προέρχονται από διαφορετικές πηγές και ιεραρχικά επίπεδα του οργανισμού, αλλά και τα οποία έχουν μετρηθεί σε διαφορετικές χρονικές στιγμές, από συνολικά 87 ομάδες που δραστηριοποιούνται σε 37 φαρμακευτικές επιχειρήσεις καθώς και επιχειρήσεις υψηλής τεχνολογίας, η έρευνα αυτή αναδεικνύει το σημαντικό ρόλο της συνοχής και της αυτοεκτίμησης μίας ομάδας για την επίτευξη αμφιδεξιότητας και παράλληλα καταδεικνύει ότι ο ρόλος της υποστηρικτικής ηγεσίας από τα ανώτερα στελέχη δεν είναι πάντα θετικός για την επίτευξη αμφιδεξιότητας των ομάδων αυτών.

neofieis-epihH Δημιουργία Νεοφυών Επιχειρήσεων: Επιχειρηματικότητα για τον 21ο Αιώνα περιγράφει τη διαδικασία έναρξης, ανάπτυξης, επιτυχούς συγκομιδής/πώλησης και επανεκκίνησης μίας επιχείρησης.

Το βιβλίο παρουσιάζει τον βασικό κορμό γνώσης σχετικά με την επιχειρηματική διαδικασία κατά τρόπο συνεπή προς την πραγματικότητα – μέσα από κείμενο, μελέτες περιπτώσεων και ασκήσεις αυτοαξιολόγησης. Φιλοδοξία του βιβλίου είναι να βοηθήσει τους αναγνώστες να μάθουν από τις σωστές ή/και λανθασμένες στρατηγικές επιλογές φτασμένων επιχειρηματιών, να τους καθοδηγήσει να μειώσουν τους κινδύνους και τον κόπο και να τους επιτρέψει να κερδίσουν το μέγιστο δυνατό από τις μετέπειτα επιχειρηματικές τους εμπειρίες.

Τα βασικά πλεονεκτήματα του βιβλίου είναι:

• Η ελληνική έκδοση έχει εμπλουτιστεί με ένθετα κείμενα, τα οποία αντλούν τη θεματολογία τους από την ελληνική πραγματικότητα και το εγχώριο περιβάλλον ανάπτυξης της επιχειρηματικότητας.
• Δίνεται έμφαση στον αντίκτυπο και την εκμετάλλευση της τεχνολογίας στην επιχειρηματικότητα.
• Παρατίθενται παραδείγματα επιχειρηματιών απ’ όλο το φάσμα δραστηριοτήτων, οι οποίοι βρέθηκαν αντιμέτωποι με την παγκόσμια οικονομική κρίση, παρουσιάζονται οι επιτυχείς πρακτικές τους και μελετάται ο τρόπος που αντέδρασαν στις προκλήσεις.
• Γίνεται παρουσίαση των τεράστιων ευκαιριών των επιχειρηματιών να ανταποκριθούν στις περιβαλλοντικές και ευρείες κοινωνικές προκλήσεις.
• Το Κεφάλαιο 8, με τίτλο “Το Επιχειρηματικό Σχέδιο” παρουσιάζει έναν πλήρη οδηγό σύνταξης ενός επιχειρηματικού σχεδίου μαζί με “μικρά μυστικά”, πρακτικές συμβουλές και τεχνογνωσία αντλημένη από επιτυχημένους επιχειρηματίες και επενδυτές στο πως αναπτύσσεται και παρουσιάζεται ένα τέτοιο σχέδιο.
• Το δεύτερο μέρος του βιβλίου αποτελείται από 18 μεγάλες σε μέγεθος πραγματικές μελέτες περιπτώσεων, οι οποίες εμβαθύνουν και καλύπτουν όλο το φάσμα των προκλήσεων/ευκαιριών που αντιμετωπίζουν οι επιχειρηματίες.

Stephen Spinelli, Jr., B.A., M.B.A., Ph.D.
President, Philadelphia University, Philadelphia, PA
Robert J. Adams, Jr., B.S., M.B.A., Ph.D.
Director of Venture Labs, IC2 Fellow, Lecturer, The University of Texas at Austin, Austin, TX
Bασίλης Παπαδάκης,
Καθηγητής Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών

koinwn-epihΤο βιβλίο "Κοινωνική επιχειρηματικότητα" (ΟΛΙΒΙΑ ΚΥΡΙΑΚΙΔΟΥ και ΕΛΕΝΗ Ε. ΣΑΛΑΒΟΥ), το πρώτο ελληνικό βιβλίο που άπτεται του εν λόγω αντικειμένου, μέσα από συνδυασμό θεωρίας, εργαλείων και πρακτικών παραδειγμάτων, εισάγει τον αναγνώστη στο συναρπαστικό κόσμο της κοινωνικής επιχειρηματικότητας. Συγκεκριμένα, μυεί τον αναγνώστη στην τέχνη του κοινωνικού επιχειρείν προσεγγίζοντας ποικίλα θέματα κοινωνικής επιχειρηματικότητας, σκιαγραφώντας προφίλ κοινωνικής ηγεσίας και αναλύοντας πρακτικές κοινωνικών επιχειρήσεων στο ελληνικό και διεθνές επιχειρηματικό περιβάλλον μέσα από πλήθος case studies προκειμένου να συνδυαστεί η θεωρία με την πράξη, το καλό με το βιώσιμο. Το βιβλίο είναι δομημένο σε πέντε περιεκτικά κεφάλαια: - Η έννοια της Κοινωνικής Επιχειρηματικότητας έννοια, βασικές διαστάσεις και αιτίες ανάπτυξης κοινωνικής επιχειρηματικότητας, διαφορές από συναφείς έννοιες - Σχεδιάζοντας τη Νέα Κοινωνική Επιχείρηση γέννηση και αξιολόγηση ιδεών, επιχειρηματικό σχέδιο, επιχειρηματικό μοντέλο, στυλ κοινωνικών ηγετών - Στρατηγικές ανάπτυξης στην Κοινωνική Επιχειρηματικότητα στρατηγικές ανάπτυξης, αξιολόγηση δυνατοτήτων ανάπτυξης, αντιμετώπιση εμποδίων, χαρακτηριστικά εθελοντών, διαστάσεις κοινωνικού αντίκτυπου, μέτρηση κοινωνικής απόδοσης - Κοινωνικοί Επιχειρηματίες: Πρακτικές εφαρμογές στο Διεθνές Περιβάλλον School (Βέλγιο), Trashy Bags (Γκάνα), TROSA (Αμερική), International Network of Street Papers (INSP) (Ηνωμένο Βασίλειο), Sole Rebels (Αιθιοπία), City of Thousand Welcomes (Ιρλανδία), CoderDojo (Ιρλανδία) - Κοινωνικοί Επιχειρηματίες: Πρακτικές εφαρμογές στην Ελλάδα Μπορούμε!, Αέλια, Σχεδία, Μύρτιλλο, Impact Hub Athens Κάθε κεφάλαιο του βιβλίου περιέχει στόχους μάθησης, παραδείγματα, σχήματα, πίνακες, σύνοψη, θέματα για συζήτηση, αναφορές. Στο τέλος του βιβλίου περιέχεται αναλυτικό παράρτημα, το οποίο αποδίδει όλους τους αγγλικούς όρους του βιβλίου, αλφαβητικά και ανά κεφάλαιο, στην ελληνική γλώσσα. Η "Κοινωνική επιχειρηματικότητα" απευθύνεται σε φοιτητές και σπουδαστές, επιχειρηματίες και νέους επιχειρηματίες, στελέχη επιχειρήσεων και γενικά "σε όσους ονειρεύονται τον κόσμο καλύτερο".

stratigiki-7-ekdΗ 7η,σημαντικά αναθεωρημένη, έκδοση του βιβλίου ασχολείται με ερωτήματα που πρέπει να απασχολούν κάθε επιχείρηση και στέλεχος σήμερα:

  1. Πώς θα κατανοήσουμε και θα ανταποκριθούμε στις αλλαγές του εξωτερικού περιβάλλοντος στο οποίο δραστηριοποιείται η επιχείρησή μας,
  2. Πώς θα δημιουργήσουμε και θα αξιοποιήσουμε θεμελιώδεις ικανότητες για να κερδίσουμε ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα,
  3. Πώς θα κατευθύνουμε την επιχείρησή μας και τους ανθρώπους μας προς το μέλλον,
  4. Ποιες ανάγκες, ποιων πελατών σε ποιες αγορές ή/και επιχειρηματικές δραστηριότητες θα επιλέξουμε να ικανοποιήσουμε, και με ποιο τρόπο,
  5. Πώς θα προστατέψουμε την εταιρεία μας από τις επιπτώσεις της κρίσης. Πώς μπορούμε να επιβιώσουμε ή/και να βγούμε κερδισμένοι,
  6. Με ποιο τρόπο (π.χ. εξαγορές, συγχωνεύσεις, συμμαχίες, οργανική ανάπτυξη), θα διεισδύσουμε σε νέες αγορές ή/και επιχειρηματικές δραστηριότητες,
  7. Πώς θα επιτύχουμε διατηρήσιμο ανταγωνιστικό πλεονέκτημα στην αγορά μας,
  8. Ποιες δομές, συστήματα, ικανότητες, στελεχιακό δυναμικό χρειάζεται να αναπτύξουμε για να υποστηρίξουμε αποτελεσματικά την υλοποίηση της στρατηγικής μας.
  9. Πώς θα δημιουργήσουμε μια επιχείρηση ευέλικτη και ικανή να προσαρμόζεται στις καταιγιστικές αλλαγές, και πώς θα βελτιώσουμε την ποιότητα λήψης στρατηγικών αποφάσεων,
  10. Πώς μπορούμε να δημιουργήσουμε ένα επιχειρηματικό σχέδιο (businessplan) στο οποίο να περιγράφεται το παρόν και να σχεδιάζεται το μέλλον της επιχείρησής μας.

Για να απαντήσει στα ερωτήματα αυτά το βιβλίο βασίζεται στην πιο σύγχρονη διεθνή θεωρία και πρακτική της Στρατηγικής. Επιπρόσθετα χρησιμοποιεί μια πλειάδα παραδειγμάτων ελληνικών και διεθνών επιχειρήσεων για να κάνει τα επιχειρήματα κατανοητά στον αναγνώστη. Κάθε κεφάλαιο συνοδεύεται από πρόσφατα ενημερωμένη βιβλιογραφία, η οποία μπορεί να αποτελέσει πολύτιμο βοηθό για τον αναγνώστη που επιθυμεί να εμβαθύνει στο αντικείμενο.

Παράλληλος στόχος είναι να βοηθήσει τον αναγνώστη να κατανοήσει τις ιδιαιτερότητες κάθε στρατηγικής επιλογής και τα τυχόν προβλήματα στην εφαρμογή της. Γίνεται έτσι σαφές ότι σε θέματα στρατηγικής δεν υπάρχουν εύκολες λύσεις ούτε ‘συνταγές επιτυχίας’. Οι στρατηγικές αποφάσεις είναι πολύπλοκες, εμπεριέχουν αβεβαιότητα και κατά συνέπεια ενδέχεται να αποτύχουν.

Ο σχεδιασμός του βιβλίου είναι τέτοιος ώστε τα πρώτα κεφάλαια να δημιουργούν μια ισχυρή βάση πάνω στην οποία στηρίζονται τα μετέπειτα κεφάλαια.

Η 7η, έκδοση του βιβλίου ενσωματώνει θεωρία και γνώσεις από τη βιβλιογραφία στα οικονομικά, στο μάρκετινγκ, στην οργανωσιακή θεωρία, στα χρηματοοικονομικά και στο διεθνές μάνατζμεντ. Με τον τρόπο αυτό επιχειρεί να δώσει στον αναγνώστη μια σφαιρική άποψη. Η στρατηγική επιβάλλεται να βλέπει και το δένδρο και το δάσος.

Όπως και οι προηγούμενες εκδόσεις, έτσι και η νέα έκδοση, φιλοδοξεί να αποτελέσει πολύτιμο οδηγό όχι μόνο στα στελέχη των επιχειρήσεων που χαράζουν τη στρατηγική και παίρνουν τις στρατηγικές αποφάσεις, αλλά και σ’ εκείνους (μεσαία και κατώτερα στελέχη, προπτυχιακοί και μεταπτυχιακοί φοιτητές) που επιθυμούν να κατανοήσουν καλύτερα τις στρατηγικές κινήσεις των ελληνικών και διεθνών επιχειρήσεων στη ‘σκακιέρα’ του ανταγωνισμού.

ESC

Το ESC Rennes School of Business (ένα από τα κορυφαία Grande Ecole της Γαλλίας), στο πλαίσιο της στρατηγικής διεθνοποίησής του, επιλέγει και συνεργάζεται με Πανεπιστήμια και Business schools παγκοσμίως, με σκοπό να πραγματοποιεί ένα μικρό μέρος του εκπαιδευτικού του προγράμματος στο Πανεπιστήμιο που επιλέγει. Για Τρίτη συνεχή χρονιά, φιλοξενήθηκε από το ΠΜΣ στη Διοίκηση Επιχειρήσεων (MBA) και το Τμήμα Οργάνωσης και Διοίκησης Επιχειρήσεων του ΟΠΑ. Υλοποιώντας τη συνεργασία, 27 μεταπτυχιακοί φοιτητές του ESC Rennes επισκέφθηκαν το ΟΠΑ και διδάχθηκαν το μάθημα της Διεθνούς Στρατηγικής Διοίκησης (International Strategic Management).

Την πρώτη εβδομάδα το μάθημα δίδαξαν ο Καθηγητής κ. Παπαδάκης με τον Επίκ. Καθηγητή κ. Μανωλόπουλο και τη δεύτερη εβδομάδα ο Καθηγητής Vinod Khrishnamaraju . Τα μαθήματα ήταν ευπρόσδεκτοι να παρακολουθήσουν οι φοιτητές του ΜΒΑ.

 
 
Σελίδα 1 από 2

ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΕΜΑΣ

Το εργαστήριο Επιχειρησιακής Στρατηγικής (Laboratory of Business Strategy – LBS) ιδρύθηκε το 2004 με σκοπό την προώθηση της έρευνας σε θέματα που αφορούν το ευρύτερο αντικείμενο της στρατηγικής και της Διοίκησης των επιχειρήσεων.

Διαβάστε Περισσότερα

ΕΓΓΡΑΦΗ ΣΤΟ NEWSLETTER

Εγγραφείτε για να λαμβάνετε τα νέα του Εργαστηρίου Επιχειρησιακής Στρατηγικής

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Τηλέφωνο:
210 8203 737

Email:
Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.

Βρίσκεστε εδώ: Home ΝΕΑ